onsdag 23. mars 2011

Sjokoladesnurrer


Rediger

Jeg skal ha kjøpeselskap her på torsdag, og trenger noe å servere. Da fant jeg ut at jeg skulle teste ut litt oppskrifter fra [url=http://minlavkarbomat.blogspot.com/]denne bloggen[/url] Dette er sjokoladesnurrer, har alt smakt på dem, og de smakte himmelsk, ikke lavkarbo i det hele tatt

Ingredienser:
75 g smør
1,5 dl Qskyr naturell
0,5 dl vann
1/2 pakke fersk gjær for søte deiger
1/2 ss fiberhusk
2 egg
120 g sukrin
100 g glutenmel
80 g cocosmel
40 g bakemiks
1 ts vaniljepulver
1 ts bakepulver

Smelt smøret og har i skyr, jeg fant ikke skyr naturel, men brukte vanilje istedet, smakte godt det og vil jeg tro. Ha i vann og bland godt. Jeg glemte å kjøpe fersk gjør, men brukte tørr gjær i, samt at jeg hadde i fiberhusk i vesken. Så blandet jeg de andre ingridiensene i en bolle, og helte over det bløte- veldig god konsistens på deigen, var virkelig deig. Kjevlet ut mellom to stykker plastfolie og smurte på kremen bestående av 75 g mykt smør, 2 ss sukrin eller annen søtning, 1 ss kakao. Rullet så sammen, og delte opp i 1,5 cm tykke biter. Hadde disse i muffinsformen, da kremen renner ut under steking. Stekes 15-20 min på 200 grader

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar