torsdag 12. februar 2009

Kake på bursdagen

Kake må man jo ha. Orginaloppskriften fant jeg på lavkarbo.no Jeg hadde bare 5 egg igjen, så måtte ta til takke med det. Slik gjorde jeg:

5 egg- splittet på plommer og hvite
3 plater sukkerfri anton berg â 45 gram hver
40 gram sukrin til eggedosis av plommene
50 gram sukrin til merengs av eggehvitene
50 gram smør

Jeg hakket sjokolade i mikseren min, og hadde den i det smeltede smøret. Stivpisket eggehvite med sukrin, og så pisket jeg sammen plommenen og sukrin. Blante smør/ sjokolade med plommene, og så vente jeg alt i merengsen med en slikepot. Fordelte det i 12 store muffinsformer og i ovenen 100 grader vamrluft. Har nå stått 20 min, og er enda våte inni, så lar dem stå litt lenger, ser ikke ut som de svir seg


Kake må en jo ha, og nå baker mine små muffins kaker i ovenen. Oppskriften er tatt fra lavkarbo.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar