søndag 4. januar 2009

Nøtte, oste og squash muffins

Denne oppskriften er tatt fra lavkarbo.no og så har jeg modifisert den litt.

113 gram malte mandler
113 gram malte hasselnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg
1 ts bakepulver
1 revet squahs
litt fersk timian

Jeg laget blandingen ved å male opp nøttene og ha dem sammen med eggeplommer, smør, ost og squahs i en bolle. Eggehviten pisket jeg for å prøve å få muffinsene mer luftige før jeg blandet inn de øvrige ingridiensene. Vet ikke om det funket da de andre ingridiense er ganske tunge og fort "slår ihel" de oppiskede hviten. Hadde de i muffinsformene, 12 store, dekket vel litt over halve formen, men når de er 12 blir de ikke så mektige i det minste med tanken på alle de mandlene. Strøde ost på toppen av dem, helte på litt olje og revet fers timian, gjett om det luktet godt på kjøkkenet.

Geniale med litt godt smør på og et stykke brie. Deler de i to når de er ferdige jeg, og smører på det jeg vil ha. Disse er dessuten så saftige at de kan fint spises uten noe på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar